Cariera / Cum sa devii angajatul ideal
Prima regula care se impune - si de la care pornesc toate celelalte, este: obisnuieste-te sa dai 110% din randamentul pe care il poti da la locul de munca! Te afli acolo pentru ca ti-ai dorit sa lucrezi in acea companie, ti-ai dorit sa ti se aloce toate responsabilitatile jobului tau, nu te gandi ca te afli acolo doar pentru a-ti castiga un salariu! Pentru ca painea cea de toate zilele o poti castiga si ca vanzator / vanzatoare la alimentara.
Fii optimist si increzator in propriile capacitati!
Esti angajat/a pe aceasta pozitie nu numai fiindca ai candidat pentru ea, si implicit, ai considerat ca esti potrivit/a, ci si fiindca angajatorul te-a selectat pe tine dintr-un numar mai mic sau mai mare de posibili angajati, deci te-a investit cu un mare procent de incredere!
Foloseste un ton business indiferent daca simti ca emotiile negative te coplesesc! In cazul in care te simti neindreptatit/a, dintr-un motiv sau altul si esti pe punctul de a-ti pleda cauza in fata superiorului, foloseste un ton cat mai calm si destins! Nimanui nu-i face placere sa se afle intre patru pereti cu o persoana plangareata sau nervoasa, chiar daca aceasta are dreptate in tot ceea ce afirma! Si nu uita: argumenteaza fiecare idee pentru a putea sa convingi! Aceeasi recomandare si in cazul in care este nevoie sa oferi feed-back colegilor.
Ajuta-ti colegii de fiecare data cand iti sta in putere sa o faci! Sunt mai multe motive pentru care sa te comporti astfel: o data, ca vei fi si tu, la randul tau, ajutat/a de ei, si inca ceva important: iti vei creea o imagine foarte buna, de team player, iar angajatorii sunt sensibili la genul acesta de personalitate! Asa ca nu ai de pierdut, din contra.
Nu refuza noi responsabilitati, chiar daca nu sunt trecute in fisa postului! Atitudinea aceasta nu este bine privita de catre sefi. Accepta noi provocari fara a neglija indatoririle zilnice ale job-ului, pentru ca nu se stie cand vei avea de castigat de pe urma lor si vei avea si argumente solide in cazul in care, in cateva luni, ai de gand sa-ti renegociezi salariul.
In masura in care timpul si banii iti permit, dezvolta-ti noi abilitati sau imbunatateste-le pe cele pe care le-ai dobandit!
Cursuri de limbi straine, programe noi pentru calculator, cursuri de formare sau dezvoltare in domeniile inrudite cu cele ale jobului, orice care sa te ajute sa devii un/o adevarat/a profesionist/a! In felul acesta, vei deveni greu de inlocuit la job-ul actual si toate aceste plusuri vor fi evidente pentru cei la care doresti sa te angajezi, in cazul schimbarii locului de munca.
Se zice ca este bine sa ajungi la munca inaintea sefului si sa pleci dupa ce pleaca el!
Nu te sfatuiesc sa procedezi add-literam, insa evita „sa rupi usa” imediat cum ti-ai incheiat programul, intrucat nu da bine. Chit ca iti faci ordine pe birou, chit ca ai ramas sa iti pui in ordine task-urile de a doua zi, nu se intampla nimic rau daca pleci cu o jumatate de ora mai tarziu. Tot tie iti va fi usor cand revii la munca si nu mai pierzi timpul cu toate aceste organizari. Plus ca, in timpul liber, nu vei mai fii nevoit/a sa iti organizezi, mental, activitatea de la inceputul zilei de maine, deci te scapi de un mic stres.
Pauzele mici si dese, cheia micilor si marilor succese!
Nu exagera cu iesitul in pauza de masa sau de tigara, insa macar o data la doua ore aloca-ti cinci minute de respiro, te ajuta pentru a-ti lasa mintea si corpul sa se relaxeze.
Cat mai multa activitate fizica!
Iti intaresti imunitatea si devii mai eficient la job. Mens sana in corpore sano - ziceau latinii si aveau dreptate, nu numai ca vei avea alta tinuta corporala, dar vei avea si o stare psihica de invidiat!
Succes la job!
Articol de: Andreea Minei