Cariera / Invata sa faci fata cu brio unui client dificil
Inca ai probleme sa tratezi situatiile delicate, ivite la locul de munca din cauza clientilor mai dificili? Daca stii sa te adaptezi fiecarui client cu care intri in contact, restul vei observa ca vine de la sine!
1. In cazul in care ai in fata ta pe cineva cu o falca in cer si in pamant, care nu stie decat sa urle si sa imprastie insulte, atunci inarmeaza-te cu multa rabdare, caci aceasta interactiune sigur va dura ceva! Incepi prin a te arata si tu indignata de situatia care l-a suparat pe acel client, pentru a-i castiga bunavointa, si apoi arata-i toata grija ta, trebuie sa inteleaga ca vei intreprinde toate demersurile pentru a-i rezolva problema. Daca totusi nu se opreste din urlat, foloseste un ton cat mai ferm si explica-i ca va trebui sa se opreasca pentru ca tu sa-l poti ajuta.
2. Vei intalni destul de multi clienti nehotarati, daca nu ti s-a intamplat deja. Acestia au nevoie ca altcineva sa ia deciziile in locul lor, din cauza ca ei sunt pur si simplu terifiati sa isi asume responsabilitatea unei alegeri. Castiga-le simpatia si apoi fa tu alegerile in locul lor, fii totusi constienta ca ar putea lesne deveni precum clientul de la punctul 1. daca ceva nu merge precum le-ai imaginat tu in timpul procesului de vanzare.
3. Mai exista clienti care stiu foarte bine „sa se vanda”: intra detasat in magazin, se comporta de parca joaca pe teren propriu, sunt populari si iti vor castiga foarte usor simpatia, totul pentru ca apoi sa incheie un „deal” super-avantajos pentru ei- fii tu mai tare decat ei, nu te lasa prinsa in panza lor, da-le informatiile de care au nevoie, dar fii intransigenta atunci cand vine vorba de a negocia un contract cu ei, lasa cel mult o data de la tine, doar daca consideri ca se preteaza situatiei, dar gaseste o cale potrivita de a o face, fara ca acest client sa se simta incurajat sa intinda coarda mai mult.
4. Fii cat mai cameleonica: daca ai un client care iti vorbeste mai soptit, fa si tu la fel, imita frecventa cu care ti se vorbeste, si tonul folosit de fiecare; cauta sa devii simpatica cat mai multor clienti si atunci iti va merge mult mai bine la locul de munca, nu trebuie decat sa capeti mai multa stima si incredere in tine. Cele mai multe tranzactii, in vanzari, se incheie pornind de la stimuli emotionali! Asa ca pregateste-te sa impresionezi!
Articol de: Andreea Minei