CAUTARE SALOANE.RO

REGIUNEA

categoria

cuvant cheie


Follow SaloaneRo on Twitter

Saloane din Romania

Saloane de cosmetica

Saloane de coafura

Saloane de manichiura / pedichiura

Saloane de masaj

Saloane de bronzat (solar)

Saloane de tuns (frizerii)

Sali de fitness / aerobic / bodybuilding

Saloane de remodelare corporala

Saloane de epilare definitiva

Cabinete de chirurgie estetica

Saloane de tratament

Saloane de intretinere pentru animale

Saloane de masaj erotic

Saloane de tatuaj


Adorata

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Lenion Beauty Salon

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Parteneri Saloane.ro

Agentie web design
Lenjerii de pat
Retete Culinare Dragute
Alegeri Romania - Portalul alegerilor electorale
Web design bucuresti

Saloane recomandate

Masaj erotic
Tantastic - Studio Bronzare, Solar
Crazy Girls Beauty
Perfect Face - salon cosmetica
Ianna Estetic
Taboo Beauty Center
Nefertiti Beauty Salon
Salon de masaj erotic - Mon Amour
el STUDIO STYLE
Anouk's Beauty
Adorata - Arde kilogramele in plus!
Beauty Center Super Lady

Cariera / Cele 15 elementele ale unui proiect de succes

Rating:5Voturi: Vizualizari: 1438 Publicat la data: 2008-04-11 Autor: Saloane.ro

Cele 15 elementele ale unui proiect de succes

Finantarea reprezinta in prezent forma cea mai uzitata pentru obtinerea fondurilor necesare derularii proiectelor, atat pentru organizatiile non guvernamentale cat si pentru anumite institutii sau companii. Insa redactarea acestor proiecte, oricat de usoara si la indemana ar parea, presupune o munca laborioasa bazata mai intai de toate pe motivatie si spirit de echipa.

Piata finantatorilor s-a imbogatit considerabil in ultimii ani, problema fiind deci nu lipsa surselor de finantare ci fezabilitatea proiectelor, concordanta acestora cu metodologia stabilita de finantatori si elementele obligatorii pe care fiecare proiect trebuie sa le contina. Fondurile post aderare cunoscute si sub denumirea de fonduri structurale, pot fi accesate incepand chiar din toamna anului 2007, pentru anumite domenii de interventii. De asemenea, stim ca orice proiect trebuie sa contina un ciclu de etape absoult necesare asigurarii bunei implementari a acestuia.

Stim bine ca anumite proiecte obtin finantare, dar din pacate exista si proiecte care obtin un punctaj mult prea mic pentru a fi aprobate. Si atunci se naste intrebarea: de ce anumite proiecte intra in categoria proiectelor de succes iar altele reprezinta un adevarat esec? Solutia este foarte simpla si la indemana oricui insa presupune anumite resurse si totodata cunoasterea celor 15 elemente ale unui proiect de succes.

Asftel, daca elementele detaliate mai jos vor fi incluse in proiectele dumneavoastra ulterioare, aveti certitudinea ca sunteti pe calea cea buna.

Aceste elemente sunt:

1. Identificarea problemei sau a situatiei ce se doreste a fi ameliorata/solutionata. Problema trebuie sa afecteze un grup tinta, bine determinat ca timp si spatiu. Trebuie sa existe anumite cauze care o genereaza si sa identificati aceste cauze. De asemenea, trebuie sa fiti atenti la formularea enuntului problemei, pentru ca va va ajuta in definirea ulterioara a scopului si obiectivelor proiectului. Exemplu: cresterea ingrijoratoare a abandonului scolar in randul elevilor din comuna X.

2. Identificarea grupului tinta si a beneficiarilor proiectului. Grupul tinta este format din grupul de persoane care sunt afectate de problema pe care doriti sa o solutionati. Beneficiarii proiectului sunt numai acele persoane care vor beneficia in mod direct de rezultatele proiectului, “se vor bucura de roadele proiectului”. Aceasta distinctie trebuie realizata deoarece identificam o problema care afecteaza un grup tinta, insa un proiect nu dispune de reurse financiare si umane astfel incat sa livreze rezultate care sa interactioneze in mod direct cu toate aceste persoane. Numai o parte din grupul tinta va intra in contact direct cu beneficiile generate de proiect.

3. Scop bine definit, concis si concret, care sa denote rezultatele ce doresc a fi atinse si nu metodele prin care acestea vor fi atinse. Scopul proiectului este foarte important deoarece trebuie sa transmita finantatorului rezultatele proiectului si stadiul in care se va afla problema dupa finalizarea proiectului.

4. Obiective SMART (specifice, masurabile, tangibile(de atins), realiste, incadrate in timp). Altfel spus, obiectivele trebuie sa poata fi masurate, sa poata fi evaluate. Altfel cum veti sti ca le-ati atins?

5. O justificare solida a necesitatii solutionarii sau dupa caz, a ameliorarii situatiei / problemei cu care se confrunta grupul tinta. In aceasta sectiune, trebuie sa aduceti argumente reale, de preferat folosirea statisticilor, care sa denote existenta problemei si a efectelor pe care aceasta le genereaza. Totodata, trebuie sa descrieti care va fi stadiul problemei la finalizarea proiectului si mai ales cum vor influenta rezultatele proiectului viata beneficiarilor.

6. O buna detaliere a activitatilor necesar a fi derulate pentru atingerea obiectivelor. Majoritatea finantatorilor solicita si realizarea unei diagrame Gantt, care nu face decat sa va ajute in primul rand pe dumneavoastra la crearea unei imagini de ansamblu asupra momentelor in care se vor desfasura activitatile, asupra resurselor care sunt necesare derularii activitatilor cat si a dependentei resurselor de activitati si mai ales perioada in care acestea vor fi derulate.

7. Descrierea detaliata si concreta a metodologiei proiectului. In aceasta parte a proiectului trebuie sa descrieti in amanunt, care vor fi metodele de realizare a activitatilor proiectului. Spre exemplu, daca trebuie sa selectati un numar de tineri, trebuie sa descrieti metoda prin care ii veti selecta. Sau daca desfasurati traininguri sau seminarii, trebuie sa descrieti cum se vor derula acestea si pe ce tehnici se bazeaza.

8. Un buget realist, care sa nu fie nici subestimat nici supraestimat. Cu alte cuvinte, trebuie sa faceti o mica cercetare a preturilor existente pe piata, pentru bunurile sau serviciile care sunt necesare derularii proiectului, pentru a nu avea suprize neplacute. Stim bine ca bugetul este partea cea mai sensibila pentru finantator, acesta acordand maxima atentie fiecarei cheltuieli incluse in buget. Nu in ultimul rand, este necesar sa faceti dovada unei contributii banesti proprii, pentru a dovedi finantatorului ca aveti capacitatea financiara de a derula proiectul.

9.Un plan de evaluare si monitorizare bine pus la punct, pentru a observa daca proiectul se desfasoara conform planului si pentru a vedea la final daca obiectivele au fost atinse.

10. O strategie eficienta de promovare a proiectului prin care sa demonstrati finantatorului ca exista transparenta si mai ales ca numele sau va fi cunoscut de catre beneficiari, de altfel, aceasta conditie de promovare fiind singurul lucru pe care finantatorul il doreste din relatia cu solicitantul.

11. O strategie de control asupra potentialelor riscuri ce pot afecta buna desfasurare a proiectului, prin care sa identificati toate riscurile ce pot interveni si sa elaborati modaliati de evitare a acestora.

12.Un plan solid al sustenabilitatii proiectului prin care trebuie sa demonstrati finantatorului ca proiectul dispune de capacitate manageriala, tehnica cat si financiara, de dezvoltare a acestuia si dupa finalizarea finantarii obtinute.

13. Un plan eficient de diseminare a rezultatelor astfel incat ceea ce ati obtinut prin implementarea proiectului, sa fie cunoscute la nivelul intregii comunitati.

14. Parteneri care sa sprijine proiectul fie financiar fie prin alte beneficii acordate.

15. O echipa experimentata si devotata proiectului, care sa asigure buna desfasurare a acestuia.

Acestea sunt elemente obligatorii pe care orice proiect trebuie sa le contina, insa, in functie de specificul finantatorilor, acestia va mai pot solicita si detalierea unor alte elemente.

Succes!

Sursa: www.ejobs.ro

Articol de: Saloane.ro


Cei care au citit acest articol au mai citit si....