CAUTARE SALOANE.RO

REGIUNEA

categoria

cuvant cheie


Follow SaloaneRo on Twitter

Saloane din Romania

Saloane de cosmetica

Saloane de coafura

Saloane de manichiura / pedichiura

Saloane de masaj

Saloane de bronzat (solar)

Saloane de tuns (frizerii)

Sali de fitness / aerobic / bodybuilding

Saloane de remodelare corporala

Saloane de epilare definitiva

Cabinete de chirurgie estetica

Saloane de tratament

Saloane de intretinere pentru animale

Saloane de masaj erotic

Saloane de tatuaj


Adorata

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Lenion Beauty Salon

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Parteneri Saloane.ro

Agentie web design
Lenjerii de pat
Retete Culinare Dragute
Alegeri Romania - Portalul alegerilor electorale
Web design bucuresti

Saloane recomandate

Masaj erotic
Tantastic - Studio Bronzare, Solar
Crazy Girls Beauty
Perfect Face - salon cosmetica
Ianna Estetic
Taboo Beauty Center
Nefertiti Beauty Salon
Salon de masaj erotic - Mon Amour
el STUDIO STYLE
Anouk's Beauty
Adorata - Arde kilogramele in plus!
Beauty Center Super Lady

Machiaj | Make-up / Culisele frumusetii: ce ascund produsele cosmetice

Rating:5Voturi: Vizualizari: 1402 Publicat la data: 2007-12-06 Autor: Saloane.ro

Culisele frumusetii: ce ascund produsele cosmetice

Sunt convinsa ca fiecare dintre voi, doamnelor si domnisoarelor, aveti un loc special in dulapiorul din baie, in care stau ascunse anumite produse cosmetice (creme, lotiuni, sampoane, etc) , pe care nu le veti mai folosi niciodata, dar pe care nici nu va indurati sa le aruncati. Si toate acele produse, cumparate  din impuls sau datorita unor reclame inteligent mestesugite, v-au lasat nu numai cu gustul amar al dezamagirii, ci si cu alergii, reactii adverse, un buzunar pe jumatate golit si frustrare...

Acest lucru mi s-a intamplat de prea multe ori pentru a nu face nimic. Asadar, in scurt timp, am descoperit ca a fi informata in acest domeniu face mai mult bine decat o crema minune. Caci doar informandu-ne despre efectele negative ale unor cosmetice putem sa ne concentram asupra celor pozitive, fiind capabile de a face o alegere mai bine motivata si mult mai benefica pe termen indelungat.

Cati dintre noi stim insa ce se ascunde dincolo de ambalajul produselor zilnice de ingrijire?

Se spune ca secretul unui ten sanatos sta in curatare, tonifiere si hidratare. De acord, insa eu cred ca o rutina eficace de ingrijire a fetei (si a corpului, in general) nu incepe cu sapunul sau gelul de fata, ci cu a citi si a intelege ingredientele respectivului produs. Este evident ca atunci cand cumparam pana si cele mai elementare lucruri, marca este cea care sta la baza alegerii noastre. Urmeaza ambalajul (prezentarea exterioara), dupa care prezentarea interioara: miros, culoare, textura.

Cine isi mai oboseste ochii pe lista micuta de ingrediente, ingramadita undeva, intr-un colt al etichetei? Si chiar daca ne "deranjam" sa o citim, de multe ori nu intelegem mare lucru: eventual termenii water/aqua, alcool si parfum/fragrance. De aceea, in majoritatea cazurilor, cumparam un produs datorita aseptarilor noastre, nestiind cu exactitate adevaratele sale calitati.

Ceea ce este ingrijorator cu adevarat nu tine neaparat de fiecare ingredient in parte, pentru ca, din punct de vedere cantitativ, toti acesti agenti sunt prezenti in concentratii destul de reduse pentru a nu ne afecta printr-o singura utilizare (exceptand reactiile alergice imediate). Pericolul major se ascunde in spatele utilizarii indelungate si cumulative, pericol descris de sintagma "cocktail effect". Un studiu american, realizat acum doi ani de o organizatie non-profit, a subliniat faptul ca folosirea zilnica a majoritatii produselor de igiena si infrumusetare poate rezulta intr-o "supradoza chimica" ce afecteaza in special sistemul imunitar, lasandu-ne mai expusi in fata unor alergii si chiar boli.

Desi negat de marile corporatii de pe piata produselor cosmetice, fiind descris drept un mit, efectul de cocktail a fost dovedit de numeroase studii bazate pe experimente solide, studii ce au scos la iveala faptul ca unele ingrediente, inofensive in anumite compozitii, pot reactiona intr-un mod nociv sau cel putin imprevizibil atunci cand sunt amestecate cu alte substante de uz cotidian. Acest lucru este deloc de neglijat avand in vedere numarul mare de cosmetice la care apelam in mod constant (in medie, intre 9 si 25 pe zi: sapun, gel de dus, gel intim, sampon, balsam, pasta de dinti, deodorant, crema de fata, crema de corp, crema de maini, fond de ten, farduri, ruj, fixativ/gel/spuma - sau toate la un loc, oja, parfum, etc), ceea ce inseamna, cumulativ vorbind, ca absorbim prin piele intre 2 si 4 kilograme de chimicale pe an! Unele sunt eliminate, dar altele sunt depozitate in celulele adipoase iar in momentul in care aceste celule sunt arse, substantele sunt eliberate in organism, avand efecte nocive asupra sanatatii noastre.

Nici produsele naturale nu sunt lipsite de pericole: cremele pe baza de apa necesita conservanti puternici pentru a prelungi viata produselor, dar conservantii naturali nu sunt la fel de eficienti cprecum "echivalentii" lor chimici. De aceea, cantitatea conservantilor pe baza de plante (de obicei uleiuri) este destul de mare, crescand riscul unor reactii alergice si aparitia acneei.

De asemenea, unele uleiuri din plante au o perioada de garantie redusa si devin rancede destul de repede, cauzand astfel imbatranirea prematura a pielii si, bineinteles, alergii.

In cazul in care ati decis sa cumparati cosmetice naturale asigurati-va, mai intai, de urmatoarele lucruri:

1. Testati produsul

pe o suprafata redusa a fetei sau a corpului (pe care nu ati aplicat nimic in prealabil) si asteptati cateva minute (de preferat o ora) pentru a observa eventualele efecte adverse. Tenul sensibil reactioneaza la stimuli intre 10-30 de secunde, cel normal intre 1-2 minute iar cel gras intre 3-5 minute;


2. Persoanele cu ten gras ar trebui sa evite uleiurile "grele"

gen avocado, floarea-soarelui, alune (prezente in produsele naturale ca vehicol si/sau conservanti);

3. Evitati sa folositi uleiuri esentiale pe fata (ulei de levantica, de iasomie, etc).

Acestea sunt remedii naturale destul de puternice ce pot da nastere unor reactii alergice. De aceea, majoritatea uleiurilor esentiale sunt folosite in aromaterapie, ca stimuli olfactivi, sau in cantitati moderate in sarurile/uleiurile de baie si in lotiunile de corp;

4. Intotdeauna verificati termenul de garantie si felul in care produsul a fost depozitat.

Temperaturile extreme, scazute sau ridicate, modifica proprietatile ingredientelor si astfel va veti trezi cu o crema (si nu numai) deja compromisa;

5. Verificati daca produsul a fost creat de catre o firma ale carei date de contact sunt prezente pe ambalaj.

Unele cosmetice naturale sunt facute in "bucatarii" improvizate, ale caror reguli de igiena si siguranta lasa de dorit si in care bacteriile daunatoare sunt la ele acasa.

Ne intoarcem asadar la importanta conservantilor: acestia nu numai ca prelungesc durata de viata a cosmeticelor, dar impiedica contaminarea lor cu microorganismele din jur si mai ales cu cele de pe maini. De aceea, uneori, conservantii chimici sunt de preferat datorita eficientei ridicate.

Nu este o noutate faptul ca marile companii din domeniu exploateaza nevoile estetice ale fiecarei persoane, mizand in acelasi timp pe increderea uneori oarba acordata marcilor de renume. Tacticile inteligente de marketing influenteaza subtil pana si pe cel mai sceptic individ, iar produsele promovate trec bariera utilului, devenind un stil de viata.

Cine nu a cazut, macar o data, in capcana unor fraze de genul : "Cosuri? Nici o problema, X este solutia ta salvatoare. Nou! Acum cu extract de ...".

Patru lucruri vand un produs cel mai bine: brandul si imaginea idealizata din spatele acestuia, cuvantul "nou" (ceea ce vrea sa sugereze un produs imbunatatit, mai bun), ingredientele-minune (extract de perle, colagen, vitamine, aloe-vera, lipozomi, etc) si ideea de solutie salvatoare, un raspuns multidimensional al unor probleme coplesitoare (trateaza nu numai acneea sau iritatiile ci si cosmarurile provocate de acestea).

Putine persoane realizeaza ca toate aceste promisiuni au o baza mai putin solida: unele vitamine nu penetreaza pielea destul de adanc pentru a avea efect, aloe-vera este prezenta in majoritatea cremelor de fata in cantitati prea mici pentru a face minunile de care este capabila (exceptie fac gelurile/cremele exclusiv pe baza de aloe) sau ca miraculosul colagen, atat de necesar pielii (in acest caz prelevat din tesuturile bovinelor tinere), nu are efecte dovedite atunci cand este consumat intern sau aplicat extern, prin intermediul cremelor (in afara de o mai buna hidratare).

Ideea acestui articol nu este sa indeparteze cititorii de produsele cosmetice, ci dimpotriva: sa atraga atentia asupra unor lucruri care pot ajuta in luarea unor decizii responsabile. Ne datoram macar atat. Corpul nostru nu este o masina de adus bani corporatiilor ci o creatie minunata a evolutiei si a divinitatii, care ar trebui sa fie tratata cu recunostinta si respect. Sa incercam sa nu uitam ca de cele mai multe ori lucrurile simple, la indemana tuturor, sunt mult mai eficiente si benefice decat rezultatele cu nume pompoase ale unor laboratoare sofisticate. Apa, fructele si legumele, ceaiurile si unele produse lactate fac, uneori, cat o mie de creme-minune si totusi, importanta lor este subestimata, mai ales in societatile de consum.

Si chiar daca suna dezamagitor, nu exista inca o fantana a tineretii vesnice, ascunsa intre rafturile unei farmacii si nici in spatele unui ambalaj atragator.

Timpul isi lasa amprenta asupra fiecaruia din noi, dar am fost creati in asa fel incat, odata cu varsta, vine si minunata capacitate de a accepta, senini, inevitabilul. Si tot ce putem face este sa imbatranim cu gratie.

Invatati sa va ascultati corpul, descoperiti-va adevaratele nevoi. Nu va "sufocati" pielea cu promisiuni "cremoase", care de cele mai multe ori sunt nefondate!

Sursa: www.healthy.ro

Articol de: Saloane.ro


Cei care au citit acest articol au mai citit si....