Cariera / Comunicarea business
La locul de munca, aproape totul depinde de imaginea pe care ti-o creezi: impresia celorlalti despre tine, stabilitatea job-ului si avansarile ulterioare. De aceea se recomanda ca limbajul pe care il adopti, la serviciu, sa fie unul profesionist:
- Foloseste un ton liniar si curat: afirma ce ai de afirmat utilizand un ton cat mai ferm, stapanit, si avand siguranta in glas, dar fara emfaza; intreaba ce ai de intrebat fara sa te miri in acelasi timp, sau fara a exclama, si evita exclamatiile de orice gen, intrucat nu isi au locul aici.
- Fereste-te sa foloseste termenii <populari> ai pronumelui, de genul: asta, aia, ala, etc. pentru ca nu dau bine intr-o firma cu pretentii. Spune: acesta, aceasta, aceea, acela, aceia, etc. cat mai natural, chiar daca inca te obisnuiesti cu aceste forme gramaticale.
- Limiteaza-te in a expune actiuni si fapte cand povestesti ceva legat de business-ul zilnic, fara a incarca exprimarea cu note personale, intrucat acestea nu intereseaza pe nimeni.
- Mare atentie cand scrii e-mail-uri si le trimiti catre o grupare mare de oameni: verifica mereu corectitudinea exprimarii si eventualele greseli de ortografie, mai ales cuvintele care contin cratima!
- Cred ca nu mai este nevoie sa mentionez: toti termenii <colorati>, de argou, va trebui sa-i dai uitarii in orele de munca; daca trebuie sa te descarci injura in gand sau in soapta, nu este de bun-gust sa o faci cu voce tare, pentru ca nu asa te arati mai <altfel>. Cu totii stim sa injuram! (dar nu este nimic de lauda in aceasta).
Articol de: Andreea Minei