CAUTARE SALOANE.RO

REGIUNEA

categoria

cuvant cheie


Follow SaloaneRo on Twitter

Saloane din Romania

Saloane de cosmetica

Saloane de coafura

Saloane de manichiura / pedichiura

Saloane de masaj

Saloane de bronzat (solar)

Saloane de tuns (frizerii)

Sali de fitness / aerobic / bodybuilding

Saloane de remodelare corporala

Saloane de epilare definitiva

Cabinete de chirurgie estetica

Saloane de tratament

Saloane de intretinere pentru animale

Saloane de masaj erotic

Saloane de tatuaj


Adorata

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Lenion Beauty Salon

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Parteneri Saloane.ro

Agentie web design
Lenjerii de pat
Retete Culinare Dragute
Alegeri Romania - Portalul alegerilor electorale
Web design bucuresti

Saloane recomandate

Masaj erotic
Tantastic - Studio Bronzare, Solar
Crazy Girls Beauty
Perfect Face - salon cosmetica
Ianna Estetic
Taboo Beauty Center
Nefertiti Beauty Salon
Salon de masaj erotic - Mon Amour
el STUDIO STYLE
Anouk's Beauty
Adorata - Arde kilogramele in plus!
Beauty Center Super Lady

Cariera / 2 la suta unde-i dai?

Rating:5Voturi: Vizualizari: 1946 Publicat la data: 2009-05-08 Autor: Saloane.ro

2 la suta unde-i dai?

2 la suta unde-i dai?

In fiecare an platesti statului impozit pe venit. Stiai insa ca poti directiona 2% din aceasta suma catre o organizatie nonprofit a carei cauza o sustii? Desi aceasta prevedere se aplica inca de acum trei ani, numai 33% din populatia tarii stie despre ea, iar mai mult de jumatate dintre acestia au ales ca banii lor sa se duca la organizatii care au ca domeniu de activitate sanatatea. La o diferenta semnficativa, de aproape 15 procente, se afla educatia. „Pentru romani, starea de sanatate fizica este mult mai jos in piramida trebuintelor decat educatia. Alegerea exprima mai mult o strategie de supravietuire“, spune psihologul Andreea Dirzu. Aceasta explicatie se leaga si de motivatiile majoritare pentru care oamenii directioneaza cei 2%: nu ii costa nimic si nu vor ca banii sa ramana la stat. „Alegerile arata neincrederea populatiei in conducerea tarii. De asemenea, sustin ipoteza conform careia strategiile financiare ale romanilor nu sunt mai complexe decat asigurarea unui trai la limita subzistentei. Nu este vorba de motive morale (cauza organizatiei este de abia a treia optiune), ci mai degraba de a profita de aceasta facilitate fara costuri in plus. Oricat de nobil ar fi scopul organizatiei, acesta nu poate suplini lipsurile mari pe care le resimt romanii in propriile lor buzunare“, adauga psihologul.
 Daca pana acum Asociatia pentru Relatii Comunitare (ARC) desfasura campanii de informare cu privire la cei 2%, atat in massmedia, cat si in outdoor, de anul trecut nu s-a mai facut acest lucru, din lipsa de fonduri. Sunt insa oferite informatii despre fundatiile la care puteti directiona banii si despre cum puteti face acest lucru, pe site-ul www.doilasuta.ro, proiect pus pe picioare de aceeasi asociatie. „In general, oamenii empatizeaza cu cauze umanitare, de aceea organizatii ca SMURD primesc bani de la foarte multi contribuabili. Este si cazul bisericii; oamenii au incredere in aceasta institutie si o asociaza cu caritatea“, explica Cristina Barsony, coordonator de resurse informationale la ARC.
Asa se explica de ce drepturile omului, mediul si dezvoltarea sociala se afla pe ultimul loc in preferintele romanilor care directioneaza cei 2 la suta. „Este evident ca romanii isi pun mai degraba sperantele in „locul cu verdeata, unde nu mai este nici durere, nici intristare, nici suspin”, decat in spatiile verzi din orase, padurea de la periferie sau gradinita din fata blocului. Dumnezeu sa-i ierte“, spune ironic directorul fundatiei ecologice MaiMultVerde, Dragos Bucurenci. Organizatiile care insa nu au bani sa-si faca publicitate apeleaza la cercul apropiatilor, la cei care le cunosc activitatile, isi posteaza mesaje pe website sau investesc in abordarea directa. Merg la oameni sau directori de diverse institutii si solicita cei 2 la suta. O astfel de fundatie este SynergEtica, a carei misiune este, de trei ani, sa acopere un deficit major in societatea romaneasca, si anume lipsa de etica. Suna foarte idealist, nici nu e de mirare ca din organizatie fac parte doar tineri intre 18 si 25 de ani, voluntari.
De fapt, fundatia pregateste acesti tineri ca formatori de etica pentru generatiile viitoare.„Nu le putem spune oamenilor ce este bine si ce este rau, dar ii putem motiva sa se gandeasca cum ar putea fi civilizati“, spune Dennes Lenard, unul dintre voluntarii de 22 de ani.

Misca-ti bunul-simt

Ultimul lor proiect, „Noua Civilitate“, mobilizeaza prin sloganul „Misca-ti bunul-simt“ tineri intre 18 si 25 de ani si ii implica in gasirea de solutii pentru problemele cu care ne confruntam zilnic la metrou, in trafic, pe strada, in relatie cu ceilalti. „Toata lumea se vaita, dar nimeni nu face nimic pentru gasirea unei solutii“, spune colega lui Dennes, Sinziana Cerbu, in varsta de 21 de ani. Astfel, ei au organizat un concurs prin care liceenii si studentii vin cu proiecte de campanii de promovare a uneia dintre urmatoarele zece teme: pentru o mai buna fluiditate la metrou, pe dreapta scarilor rulante se sta, iar pe stanga se urca sau se coboara; asculta muzica la casti, nu la difuzor; respecta dreptul celor care au ajuns inaintea ta: stai la coada civilizat; claxonatul nu te va duce mai repede la destinatie; cosurile de gunoi exista pentru a fi folosite; daca fumezi, desfasoara-te in spatiile special amenajate; „te rog“, „pardon“ si „multumesc“ sunt eticheta ta in relatie cu ceilalti; spatiile verzi inseamna viata, pastreaza viata, esti parte din natura; respecta-i pe cei din jurul tau si inchide telefonul mobil la teatru, la film sau la evenimente similare. Pe 7 mai va fi anuntata echipa castigatoare.

Articol de: Ioana Moldoveanu

Sursa: www.unica.ro

Articol de: Saloane.ro


Cei care au citit acest articol au mai citit si....