CAUTARE SALOANE.RO

REGIUNEA

categoria

cuvant cheie


Follow SaloaneRo on Twitter

Saloane din Romania

Saloane de cosmetica

Saloane de coafura

Saloane de manichiura / pedichiura

Saloane de masaj

Saloane de bronzat (solar)

Saloane de tuns (frizerii)

Sali de fitness / aerobic / bodybuilding

Saloane de remodelare corporala

Saloane de epilare definitiva

Cabinete de chirurgie estetica

Saloane de tratament

Saloane de intretinere pentru animale

Saloane de masaj erotic

Saloane de tatuaj


Adorata

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Lenion Beauty Salon

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Parteneri Saloane.ro

Agentie web design
Lenjerii de pat
Retete Culinare Dragute
Alegeri Romania - Portalul alegerilor electorale
Web design bucuresti

Saloane recomandate

Masaj erotic
Tantastic - Studio Bronzare, Solar
Crazy Girls Beauty
Perfect Face - salon cosmetica
Ianna Estetic
Taboo Beauty Center
Nefertiti Beauty Salon
Salon de masaj erotic - Mon Amour
el STUDIO STYLE
Anouk's Beauty
Adorata - Arde kilogramele in plus!
Beauty Center Super Lady

Cariera / Femeile de succes în carieră se desexualizează

Rating:5Voturi: Vizualizari: 1236 Publicat la data: 2008-05-15 Autor: Saloane.ro

Femeile de succes în carieră se desexualizează

Succesul în plan profesional se „plăteşte”, de cele mai multe ori, în viaţa intimă, fie că în joc este o femeie de carieră sau un bărbat de afaceri. „Foarte multe familii sau multe cupluri se destramă din cauza faptului că cei doi sunt prinşi în ierarhia lor subiectivă, au alte tipuri de activităţi şi nu au timp pentru viaţa de cuplu.

Astfel, ei fie se despart efectiv, fie rămân împreună într-un soi de relaţie de convenienţă, de rutină, pentru că «oricum, e mai bine aşa şi n-am timp să-mi găsesc pe altcineva», însă această mentalitate nu întăreşte viaţa de cuplu”, explică psihologul Augustin Cambosie, vicepreşedintele Federaţiei Româ­ne de Psihologie, mecanismul gândirii oamenilor de afaceri. După anii ‘90 şi în special după 2000, atitudinea femeilor din România vizavi de carieră s-a schimbat aproape radical, astfel că româncele renunţă la statutul de femeie casnică, mamă care îşi creşte copiii şi gospodină care găteşte zilnic, dorind să se afirme în plan profesional.

„Sunt foarte multe femei tinere, de 20-30 sau 35 de ani, care nu au o relaţie stabilă, pentru că, după spusele lor, nu au timp pentru aşa ceva. Pe primul plan este cariera şi apoi viaţa de familie”, afirmă Cambosie. Ceea ce nu ştiu ele este că „intră într-un ritm din care nu mai pot ieşi, iar timpul de care au nevoie pentru a-şi întemeia o familie trebuie «făcut», pentru că de la sine nu vine”, ne sfătuieşte psihologul.

Dacă ne întrebăm cum acceptă un bărbat soţia femeie de carieră, răspunsul este „foarte greu”. Şi asta pentru că, în mediul nostru mioritic, nu prea a existat ideea de competitivitate. În plus, mai spune psihologul, transformarea obiectivă are loc mai repede decât cea din mentalitatea bărbatului. Nu trebuie uitat că soţul unei femei de carieră se simte frustrat, neglijat, uitat, părăsit de soţia care este atentă la activităţile ei profesionale devenite extrem de importante.

Drept urmare, din cauza stresului şi a oboselii, viaţa intimă nu mai este la fel ca înainte, pentru că femeia nu mai are timp. „Timpul este valoros prin conţinutul său calitativ, nu neapărat prin cantitate. Atunci când există timp, este indicat să fie şi comunicare. Chiar dacă sunt numai câteva ore pe zi în care cei doi sunt împreună, acele ore pot fi, calitativ vorbind, foarte bogate şi aducătoare de afect în interiorul relaţiei; afect care, la rândul său, conduce direct la sexualitate”, mai arată psihologul.

Pe de altă parte, se poate întâmpla şi ca puţinul timp pe care îl alocă femeia de carieră partenerului să-l „împingă” pe acesta spre o nouă relaţie, el căutând să i se acorde mai multă atenţie. Vizavi de sexualitate, specialiştii sunt de părere că problema femeilor de carieră este asemănătoare cu cea a bărbaţilor de afaceri, pentru că managementul unui business de succes implică foarte mult timp (ore petrecute la birou, negocieri, cine de afaceri, deplasări în ţară sau străinătate).

Atmosfera afectivă – indispensabilă femeilor

Mai mult, odată cu „consumarea” acestui timp, mai apare un fenomen secundar - incertitudinea eficienţei afacerii respective, care creează, la rândul ei, o stare de tensiune care, aparent, s-ar descărca foarte bine printr-o viaţă sexuală normală. În paralel, să nu uităm că şi bărbaţii, dar şi femeile (şi, cu precădere, acestea din urmă) sunt influenţaţi de ceea ce se numeşte atmosfera afectivă.

„S-ar părea că femeile, în majoritatea lor, au nevoie de o atmosferă liniştită, calmă, ca să se poată gândi sau să poată performa sexual şi, astfel, orice stres, orice aglomerare de situaţii conflictuale nu face altceva decât să le îndepărteze de un bun randament sau o bună eficienţă sexuală. Problema într-o astfel de situaţie ar fi ca fiecare dintre ele să reuşească să «spargă» acest cerc vicios, pentru că soluţia nu este una universal valabilă, ea trebuie adaptată fiecărei persoane”, spune Augustin Cambosie.

Atunci când punem pe primul plan cariera, nici domeniul de activitate similar nu oferă siguranţa relaţiei în cuplu. Chiar dacă cei doi parteneri lucrează în acelaşi domeniu, există avantajul că soţul, cunoscând problematica afacerii, îşi înţelege soţia - femeie de carieră şi modul cum se motivează absenţele acesteia. Dezavantajul este însă că cei doi intră în competiţie.

„Dacă discutăm de performanţe financiare la nivelul cuplului, sigur că aportul pe care îl poate aduce o femeie de carieră este foarte mare şi, nu de puţine ori, chiar mai mare decât al bărbatului. Şi două surse financiare importante adunate pot suplini destul de bine frustrările bărbatului că nu mai este îngrijit, spălat, călcat cum era înainte”, explică psihologul Cambosie.

Femeile „plătesc” succesul cu propria feminitate

În paralel, femeile de afaceri care tind spre poziţii cât mai înalte într-o companie îşi pierd din feminitate. „Este un preţ obligatoriu care va trebui plătit în momentul acestei alegeri. (...) nu neapărat în sensul că femeia este mai puţin îngrijită, pentru că, de obicei, companiile mari sau multinaţionalele reclamă un anume look al femeii de succes, însă lipsa de timp şi stresul acumulat se plătesc într-un fel... femeia devine din ce în ce mai puţin feminină şi atributele clasice ale feminităţii pot să se masculinizeze şi să ne îndreptăm, astfel, spre ambisexualitate – ca distincţia dintre bărbat şi femeie să nu mai fie decât formală, amintită în cartea de identitate la sexul biologic”, susţine Cambosie.

Psihologii spun că, pentru a avea o viaţă împlinită, o femeie de afaceri trebuie să comunice cu partenerul de viaţă şi să-şi ofere sieşi, cât mai adesea, un moment de reflecţie, în care să facă un bilanţ nu al performanţei profesionale, ci al nevoilor ei globale - afective, de relaţionare, sexuale.

Articol de: Saloane.ro


Cei care au citit acest articol au mai citit si....